"אני נוסע למדבר סהרה" • גרייבר מברר איך מכינים שופר

אני נוסע למרוקו לכיוון מדבר סהרה שם אני קונה את השופרות ממישהו מסויים שאוסף אותם
עמית דניאל No Comments on "אני נוסע למדבר סהרה" • גרייבר מברר איך מכינים שופר

שמעון קינן המייצר שופרות מזה שנים רבות בשיחה מרתקת עם אשר גרייבר בתכנית "שתיים בצהריים" על התהליך, הקולות והסקרנות של הציבור בישראל

אני נוסע למרוקו לכיוון מדבר סהרה שם אני קונה את השופרות ממישהו מסויים שאוסף אותם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "שתיים בצהריים" בהגשת אשר גרייבר שוחח הבעלים של מפעל השופרות "קול השופר", שמעון קינן, על תהליך הייצור המיוחד של השופרות ועל כל מה שסביב.

"ראשית יש להבדיל בין אַיִיל לאֶיָיל" אומר קינן "אֶיָיל הוא ממשפחת הצבאים ואילו אַיִיל הוא כבש בוגר. כשהכבש מגיע לגיל שלוש עשרה חודשים הוא מתחיל להצמיח קרן שתוך שלוש שנים יכולה לשמש כשופר וככל שהכבש גדול יותר כך הקרן גדולה יותר. בשביל שופר תימני לפי דעת הרמב"ם 'שופר שלא השתנתה צורתו', צריך להמתין שהכבש יהיה בן עשר."

לשאלה מניין הוא קונה את השופרות שלו הוא עונה "אני נוסע למרוקו לכיוון מדבר סהרה שם אני קונה את השופרות ממישהו מסוים שאוסף אותם בדיוק בתקופה זו עת המוסלמים חוגגים את 'חג הקרבן'. אנחנו לא צדים כלל ובכלל בארץ לכבשים אין זמן להצמיח קרניים משום שהם מועברים לשחיטה בעודם טליים."

על תהליך ההפיכה של הקרן לשופר מסביר קינן "הקרן מורכבת משתי שליש עצם שמוציאים אותה והמקום נהפך לחלול ומשליש אחד של חומר מלא ומפותל. עדיין לא המציאו את המקדח שיכול לקדוח שם. מה שאנחנו עושים זה ניסור ואז קידוח בצורה מיוחדת ולאחר מכן מלטשים ומבריקים. ככלל תהליך ייצור השופר הינו ארוך מאד עד שהוא מוכן וראוי לתקיעה. לנו יש סוד מקצועי שמוציא את השופר תחת ידינו ללא שום ריח ואני מכוון את הסאונד של השופר מה שגורם לשופר להיות טוב יותר."

לסיום מספר קינן על מרכז המבקרים שלהם ברמת הגולן "רק בבין הזמנים האחרון הגיעו אלינו למעלה מ- 5,000 אנשים שסיירו ולמדו רבות על תהליך ההכנה, סוגי התקיעות, סוגי השופרות ואפילו כמה הלכות הנוגעות לשופר."

האזינו:



0 תגובות